Kategori Arşivi: ÜLKÜ~YAZ / Ustalarımız

H. Nihal ATSIZ: Millî Semboller

    Millî Semboller Atsız   Millet halinde yaşamanın şartlarından biri de milli sembollere saygı göstermektir, insan, medenileştiği oranda hürriyetlerinden bir bölümünü fedaya ve bazı kaidelere saygı göstermeye mecburdur. Medenî insan, hayvan

Reşat GÜREL: ÖMER SEYFETTİN’LE HELALLEŞMEK

  ÖMER SEYFETTİN’LE HELALLEŞMEK   Reşat GÜREL     MISTIKLA KAN KARDEŞ OLDUĞUMUZ GÜN Siyah önlük, beyaz yakalı yıllarımın hatıraları onurlu mahcubiyetimle başlardı her zaman. Okulumuz tadilatta olduğu için bahçede kurulmuş kocaman

H. Nihal ATSIZ: TURANCILIK

TURANCILIK H. Nihal ATSIZ   Turancılık, Türkiye’de 60 yıldan beri tartışılan bir konudur. Zaman zaman Türklerle akraba milletleri de içine alan bir sistem halinde düşünülmekle beraber bugün “Turancılık” deyince Türkiye’de anlaşılan şey,

Murat YILMAZ: NİHÂL ATSIZ’IN TÜRK TÂRİHİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

NİHÂL ATSIZ’IN TÂRİH ALGISI VE TÜRK TÂRİHİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ Dr. Murat YILMAZ muratsiz61@hotmail.com Karadeniz Teknik Üniversitesi   Nihâl Atsız [1905-1975], idealleri uğruna hayâtı mücâdelerle geçmiş bir fikir ve ilim adamıdır. Bu çalışmaya

H. Nihal ATSIZ: TÜRK TARİHİNE BAKIŞIMIZ

TÜRK TARİHİNE BAKIŞIMIZ NASIL OLMALIDIR? H. Nihal ATSIZ   XV. Yüzyılda, bizde, bizde, belirli bir tarih görüşü vardı: Türk tarihinin en eski çağları olarak Oğuz Han destanından bahsolunur, sonra pek kısa bir

Necmeddin HACIEMİNOĞLU : MİLLİYETÇİ GENÇLİĞİN KİTAPLIĞI

MİLLİYETÇİ GENÇLİĞİN KİTAPLIĞI Doç. Dr. NECMETTİN HACIEMİNOĞLU   TÖRE Dergisi, Haziran 1972, s:13.   (I) Öteden beri, Türk milliyetçileri arasında tam bir görüş ve anlayış birliği olmayışından şikâyet edilir. Aynı gayeye yönelmiş

Galip ERDEM: ÜLKÜCÜ’NÜN ÇİLESİ

ÜLKÜCÜ’NÜN ÇİLESİ* Galip ERDEM Gün olur, ülküsüz insanlara gıpta ile bakasınız gelir. Rahat yaşarlar. Tıpkı Şairin söylediği gibi: “Akl-ü şuur” ları “var”dır, “güzel sev”erler. “Bade” içerler ve nihayet göçüp giderler. Ülkücülerin hayatı

Fevziye A. TANSEL: NAMIK KEMAL’İN ADALAR HAKKINDAKİ İKAZLARI

AKDENİZ ADALARININ ELİMİZDEN ÇIKMAMASI İÇİN HUSUSÎ MEKTUPLARINA GÖRE NAMIK KEMAL’İN MÜCADELE ve İKAZLARI Fevziye A. TANSEL   TTK  BELLETEN Dergisi, Sayı : 091 Sayfa: 479 – 511 Akdeniz adalarından bâzılarının Yunanistan’a ilhaki için ehemmiyetli ayaklanmalar önce

“Ben Arif Nihat’sam…” (5 Ocak 1975)

Ben Arif Nihat’sam… Ben Arif Nihat’sam; kendimi, bir kutlu dâvâya adamış; ömrüm boyunca inançla, azimle ve bütün güçlüklere göğüs gererek, yoluma dikilen karaçalıları çiğneyerek yürüyebilmişsem; Türkçe’yi en güzel kullanan bir şair olduğumu

Ziya GÖKALP: REFAH MI, SAADET Mİ?

REFAH MI, SAADET Mİ? Ziya GÖKALP İnsanın iki türlü yaradılışı, iki çeşit cibiliyeti vardır. İnsan hakkında «hodgâmdır, menfaatperesttir» diyenler yanlış söylememişlerdir. Fakat, yine insan için «menfaati­ni düşünmez, fedakârdır» diyenler de doğruyu söylemiş­lerdir.

Ziya GÖKALP: Türkçülük-Turancılık Üzerine…

TÜRKÇÜLÜK NEDİR? Türkçülük, Türk milletini yükseltmek demektir. O halde, Türkçülüğün mahiyetini anlamak için, millet adı verilen zümrenin mâhiyetini tâyin etmek lâzımdır. Millet hakkındaki muhtelif görüşleri tedkik edelim: 1) Irkî Türkçüler’e göre millet,

Ziya GÖKALP: Ümit

ÜMİT Ziya GÖKALP   Benim ruhum hava ile dolu bir şişeye benzer; bu şişe, hiçbir zaman, hayat menbaı olan müvellidülhumuza [ok­sijen] den mahrum kalmaz. Şişenin içindeki havayı bir muhalliyetülhava [boşaltaç] vasıtasiyle istediğiniz

Nevzat KÖSOĞLU: KIZIL ELMA

Kızıl Elma    Nevzat Kösoğlu     Kızılelma, Türk milletinin tarihî ülkülerini temsil eden bir kavramdır. Türk ülkücülüğünün Kızılelması, sabit ve belirli bir şey yahut yer değildir; soyut bir ülkü kavramıdır. Her

Ziya GÖKALP: Câmi, Cemâ’at ve İbâdetlerin Tanzimi

Câmi, Cemâ’at ve İbâdetlerin Tanzimi Ziya GÖKALP Gökalp, Zekeriyâ Sertel’e yazdığı aşağıdaki mektubunda, câmi‘, cemâ’at ve ibâdetlerin tanzimi üzerinde durmaktadır. Bütün bu nevi‘ mektuplarda olduğu gibi, çevresine, kendi iç âlemine âit şeylere

Dündar TAŞER: BİZ KİMİZ?

BİZ KİMİZ? Dündar TAŞER Biz, dünya’nın en büyük imparatorluklarını kurmuş ve “hakimiyeti”ni eski dünyanın bilinen her köşesinde yürütmüş bir mîlletiz. Bu İmparatorlukların sonuncusu varisi olduğumuz Osmanlı Devletidir. Osmanlı Devleti Söğüt’te kurulduğu 1299

Ayvaz GÖKDEMİR: “ŞEFTALİ BAHÇELERİ”

“ŞEFTALİ BAHÇELERİ” Ayvaz GÖKDEMİR TÖRE, Sayı:29-30, s.32-35     Refik Halid’in bir hikâyesinin kahramanı Agâh Bey’in ülkücülüğü, çevresinin yarattığı rahatlık ve zevk ortamında eriyip gider. Ülkücü bütün Türkiye’de dev bir “Şeftali Bahçeleri”